Mi az a network marketing?
A Multi Level Marketing (MLM), vagy network marketing talán legtalálóbb magyar megfelelője a HÁLÓZATI MARKETING, azaz hálózat építés, amely egy előre meghatározott hierarchikus rendszerben, ugyanazon időben, több szinten történik. Kialakulása az 1930-as évekre tehető az Amerikai Egyesült Államokban. A network marketing egy igen hatékony értékesítési forma, amely alkalmazható akár termékek-, akár szolgáltatások értékesítésénél. Egyik legnagyobb előnye a mindenki számára elérhető karrier lehetőség. A network marketing alapja a csapatmunka, amely képes megsokszorozni a munkatársak erejét a folyamatos vezetői szakmai – és motivációs segítség által. A siker záloga természetesen a befektetett munka és energia, így valósul meg a gyakorlatban az egész rendszer folyamatos növekedése: a sokszorozódás, vagy multiplikáció.
Ez a rövid ismertető remélem elég ahhoz, hogy a laikus ember egy kicsit bizalommal tekintsen az MLM-re. Kihangsúlyoztam a fontos és egyszerű fogalmakat. Ezek a fogalmak igazak lehetnek a napi munkánkra a munkahelyeinken.
Ami különbség, hogy a munkahelyeken a főnökeink beleszólnak a feladataink elvégzésébe, megszabhatják annak idejét, tempóját, stb. Az MLM-ben nincsenek főnökök, a szponzor (akihez csatlakozunk) NEM főnökünk, hanem segítőnk.
Nagyon sok múlik rajtunk, hogy elfogadjuk-e a segítőnk tanácsait, amit a saját tapasztalatából merített és bejött neki.